Doorgaans houd ik mij als autosportjournalist bezig met de historische Formule 1, maar zo af en toe maak ik een eigentijds uitstapje. Zoals afgelopen week, toen Octane mij vroeg om naar Barcelona af te reizen en daar een dag bij te wonen van de eerste F1-test van het seizoen van Red Bull Racing en Max Verstappen.
Altijd leuk natuurlijk, ook omdat ik een parallel kon trekken met de vorige keer dat ik Max Verstappen wat uitgebreider had gesproken: ruim drie jaar geleden op Spa, toen hij net was aangekondigd als Red Bull-junior en als de nieuwe Toro Rosso-coureur van 2015. Destijds was ik daar op uitnodiging van de toenmalige hoofdsponsor van Red Bull Racing, autofabrikant Infiniti, waarvan ik de nieuwe Q50 testte, een testrit die eindigde op het circuit van Francorchamps.
Waardoor het bezoek van afgelopen week nóg een parallel kende met de vorige ontmoeting met het Red Bull-team, teambaas Christian Horner en de coureurs van dienst (toen ook Sebastian Vettel). Want deze keer kwam de uitnodiging van Aston Martin, opnieuw een autofabrikant als hoofdsponsor van Red Bull die de motor niet levert waarmee het team racet. Maar Aston Martin wil wel graag motorleverancier worden, zo vertelde Aston-ontwerper Miles Nurnberger me toen ik hem vroeg naar het nieuwe F1-reglement van 2021.
Dat en nog veel meer lees je in de reportage die ik van het flitsbezoek aan Team Verstappen maakte. Nu al online, straks ook te lezen in Octane 033.